hello reader,

if you like my story blog

follow my blog okay!

i love you
butterfly(s) is reading

Wednesday, December 29

Nota nota terakhir untuk 2010 ni dan kembali ke 2011

Hari ini aku nak share something dekat korang about 2010 ini. Aku rasa azam aku untuk tahun ni belum tercapai lagi lah sebab apa? sebab entah lah. Haha :) tapi untuk azam aku tahun 2011 ini nak berubah jadi seorang budak yang rajin sekarang ni pun aku rajin jugak tapi kurang lah. Hahaha I want to focus on my studies. Because of this I want to SPM 2011, dalam tahun 2011 ini jugak aku akan mengurangkan diri aku ini untuk meng-online apa apa laman sosial yang aku ada. Sebab aku akan lebih fokus pada pelajaran aku ini. Aku akan rajinkan diri aku ini pada buku buku *cewahh dan dan je nak rajin tau. Insyaallah aku try weh :) Eh tahun depan aku dah jadi senior lah weh, piwwwitttt. Haha tapi tak boleh happy sangat lah kan. Sebab SPM semakin menghampiri tau. Grr! So now aku kena lah rajin rajin okay?
Aku kena baca buku
Tak boleh online selalu
Kena rajin pergi tusyen, sebab kekadang aku malas :) Hihi
Solat
Study study study and study
Ini semua untuk kepentingan diri aku tau, sebab ibu, ayah, alib and semua family family aku cakap SPM tu sangat penting itu lah penentu masa depan aku. Kalau lah gagal tak tahu mana kita nak pegi tau. So aku akan pegang kata kata yang diorang cakap tu. Ohh aku dah janji dengan mak bapak aku yang aku nak belajar sampai masuk UNIVERSITI tau, aku nak jadi macam alib sister belajar dekat OVERSEA tu, aku nak jadi macam dia. Hope tercapai lah apa yang aku inginkan. Kejayaan tu datang dari doa tau, aku kena rajin solat semua. Aku tak boleh pandang sekarang, aku kena pandang pada masa akan datang kelak. Aku tak nak menangis kerana kegagalan aku, aku nak menangis kerana kejayaan aku. Yang aku harus kejar dan gapai sekarang adalah segulung ijazah untuk keluarga dan untuk diri aku sendiri. Masa depan aku tak boleh berpatah semula oleh itu aku kena gunakan masa depan aku untuk belajar. Oleh itu aku akan tanamkan azam aku tu.

P/s : Kejayaan itu datang pada diri kita sendiri :)

Written by Eryne Zulaikha Azman :)

No comments:

Post a Comment